در نشست صمیمانه نایب رئیس و دبیر جامعه ممیزی و بازرسی ایران با نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح شد: جامعه ممیزی از یک اتاق با حیات نباتی به سومین تشکل برتر کشور تبدیل شده است

حسین سلاح‌ورزی جامعه ممیزی و بازرسی ایران را از بهترین و برترین تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران در سال 1399 قلمداد کرد.

به گزارش روابط‌عمومی جامعه ممیزی و بازرسی ایران صبح روز یکشنبه 13 تیرماه سال جاری پیمان شاه‌اویسی نایب رئیس و سیدمحمد کیاحسینی دبیر جامعه ممیزی و بازرسی ایران در نشستی صمیمانه میهمان حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بودند.

سلاح‌ورزی در این نشست با تأکید بر اقدامات ارزنده هیات مدیره جامعه طی یک سال و اندی گذشته، گفت: رویکرد اتاق نسبت به تشکل‌ها به طور کلی با گذشته تفاوت‌های آشکاری پیدا کرده است. به طوری که در حال حاضر اتاق تشکل‌ها را همچون کمیسیون‌های تخصصی به عنوان بازوان اجرایی خود در سطوح تخصصی می‌داند.

وی افزود: تلاش داریم تا در آینده نزدیک، تشکل‌ها به عنوان نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی تخصصی حضوری جدی و پررنگ داشته باشند. تحقق این مهم مستلزم تغییر رویکرد بنیادین در ساختار تشکل‌ها است که خوشبختانه جامعه ممیزی و بازرسی ایران طی دوره اخیر نشان داد که ریل‌گذاری و هدف‌گیری دقیقی به این سمت را در دستور کار قرار داده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از این نشست با اشاره به وجود آفت بزرگ فساد حتی در ساختارهای بخش خصوصی، توجه ویژه به مبارزه با این پدیده شوم را اولویتی اصلی دانسته و تصریح کرد: بنده با عزمی جزم و با تمام توان و ظرفیت خود برای مقابله با فساد ایستاده‌ام و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نخواهم بود.

در ادامه این نشست پیمان شاه‌اویسی، نایب رئیس جامعه ممیزی و بازرسی ایران نیز گفت: هیات مدیره مستقر در جامعه طی این مدت، این تشکل را از یک اتاق با حیاتی نباتی به سومین تشکل برتر کشور تبدیل کرده است. هرچند که تا رسیدن و حصول به نتیجه نهایی فاصله بسیاری وجود دارد. لیکن یکی از مهم‌ترین دلایل دستیابی به این مهم ایجاد روندی سازنده و تعاملی فراگیر با اتاق بازرگانی به عنوان تشکل بالادستی بوده است.

شاه‌اویسی در تشریح چگونگی ایجاد این روند افزود: از جمله مهم‌ترین اقدامات جامعه در قبال ماموریت های اتاق بازرگانی ایران در دوره اخیر، پایمردی و پافشاری در چالش‌هایی بود که با هدف مقابله با مقررات زائد جدید‌الوضع صورت گرفت. هیات مدیره در این مسیر هزینه‌های هنگفتی نیز پرداخت؛ به طوری که بارها کار به تهدید و ارعاب در کسب و کار شخصی هیات مدیره جامعه انجامید. این ایستادگی نیز تنها و تنها در راستای احساس تعهد در قبال تلاش‌های بی‌وقفه اتاق بازرگانی ایران در مسیر تسهیل کسب و کار و لزوم همکاری جامعه با این تشکل بالادستی بود.

در بخش دیگری از این نشست سیدمحمد کیاحسینی دبیر جامعه ممیزی و بازرسی ایران به ارائه گزارشی از روند فعالیت‌ها و اقدامات جامعه پرداخت و گفت: از زمان آغاز به کار هیات مدیره جدید جامعه، ایجاد روندها و فرآیندهای کارشناسی و علمی در دستور کار قرار گرفت؛ به طوری که ابتدا باید توان حرکت و تاب‌آوری در جامعه به وجود می‌آمد و پس از آن نقشه راه توسعه‌محور جامعه تدوین می‌شد. خوشبختانه هیات مدیره با چابکی در تصمیم‌گیری و اهتمام همه جانبه به امور اجرایی موفق شد تا این اقدامات اولیه و ابتدایی با سرعت به انجام رسانده و زمینه را برای شروع فازهای مقدماتی فرآیندهای توسعه‌ای مهیا و آماده کند.

وی افزود: راهبردهای کلان جامعه در کنار برنامه‌های کاربردی توانست شرایط را به گونه‌ای پیش ببرد که وضعیت جامعه امروز به طور کلی نسبت به ادوار گذشته تفاوت‌هایی آشکار داشته باشد. البته نباید فراموش کرد که این تفاوت‌ها هدف نهایی و غایی هیات مدیره فعلی نیست. در نتیجه باید اعلام کنم تا رسیدن به هدف نهایی هنوز فاصله داریم ولی مسئله مهم این است که در این مسیر حرکت می‌کنیم.

کیاحسینی در پایان با ارائه پیشنهاداتی به نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خواستار حمایت هرچه بیشتر این نهاد از تشکل‌های تخصصی بخش خصوصی شد. وی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که اتاق می‌تواند در خصوص حمایت از تشکل‌های تابعه به انجام برساند، ایجاد زیرساخت‌های مشترک و قابل استفاده و سهل‌الوصول برای این تشکل‌ها است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *