در اجلاس هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران؛ هیات رئیسه اتاق ایران لایحه متمم بودجه سال مالی 1400 را پس گرفت

در تازه‌ترین اجلاس هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که روز یکشنبه 26 دی ماه سال 1400 در سالن اجلاس‌های اتاق ایران برگزار شد، هیات رئیسه اتاق لایحه پیشنهادی تصویب متمم بودجه سال مالی 1400 را از صحن اجلاس پس گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی جامعه ممیزی و بازرسی ایران در این اجلاس که با حضور پیمان شاه‌اویسی نماینده این جامعه در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اول هیات رئیسه اتاق ایران ضمن مخالفت با لایحه متمم بودجه سال 1400 ایراداتی جدی به نظام بودجه‌ریزی اتاق و نحوه ورود این لایحه به دستور جلسه اجلاس وارد کرد و گفت: این نحوه متمم‌نویسی و بی‌توجهی به نظام بودجه‌ریزی استاندارد زمینه را برای بی‌انضباطی مالی فراهم می‌کند. حال که اتاق به عنوان نهاد نماینده بخش خصوصی همواره به دولت در زمینه عدم انضباط مالی انتقاد داشته، با این وضعیت چطور خودش در برابر ایجاد انضباط مالی مقاومت می‌کند.

مشکل دیگر این لایحه نحوه ورود آن به صحن اجلاس است که تابع هیچ ضابطه و روش قانونمندی نیست. بنده با تصویب این طرح به دلیل انحراف 66 درصدی از اصل بودجه، عدم شفافیت در هزینه‌کردها و خروج از چارچوب‌های نظام بودجه‌ریزی استاندارد مخالفم.

در ادامه مسعود خوانساری نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز پیشنهاد کرد با توجه به نقدهای جدی وارده بر کیفیت و شکل ورود این لایحه به صحن اجلاس، هیات رئیسه این لایحه را پس گرفته و از دستور جلسه اجلاس خارج کند.

این پیشنهاد با استقبال اعضای هیات نمایندگان روبه‌رو شده و لایحه مزبور از دستور کار اجلاس خارج شد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *