یک عضو کانون صرافان ضمن پیش‌بینی روزهای آتی بازار ارز، گفت: پس از انتخابات ریاست جمهوری، خریداران به بازار برگشته‌اند و قیمت‌ها نسبت به قبل از انتخابات روند صعودی دارند اما در آینده نزدیک قیمت ارز به تعادل بهتری برای کاهش می‌رسد؛ بنابراین، فعلا صبر کنند.

به گزارش روابط‌عمومی جامعه ممیزی و بازرسی ایران به نقل از ایسنا، کامران سلطانی‌زاده اظهار کرد: پیش از انتخابات ریاست جمهوری کشور، خریداران در بازار ارز با احتیاط معامله می‌کردند یا دست به معامله نمی‌زدند و قیمت دلار نیز در روزهای آخر نزدیک به انتخابات به کانال ۲۳ هزار تومان برگشته بود. اما پس از انتخابات علی رغم اینکه پیش بینی‌ها حاکی از آن بود که قیمت ارز کاهش یابد و بازار خریداری نداشته باشد، خریداران شروع به معامله کرده‌اند و دلار نیز وارد کانال ۲۴ هزار تومان شده است.

وی افزود: شنیده‌ها حاکی از افزایش تقاضا در سامانه نیما است و نرخ‌ها نیز در این سامانه بیش از روزهای پایانی نزدیک به انتخابات دیده می‌شود که تاثیر خود بر بالا رفتن قیمت‌ها در بازار اسکناس ارز را گذاشته است.

عضو کانون صرافان در ادامه درباره پیش بینی خود از روند آتی بازار ارز گفت: از آنجا که اخبار مثبتی از آرامش و ثبات سیاسی دیپلماسی، برجام و رفع تحریم‌ها منتشر می‌شود، معتقدم ثبات اقتصادی و سیاسی منجر به تعدیل روند مثبت و بهینه شدن قیمت ارز می‌شود.

وی در پایان سخنانش خطاب به فعالان بازار ارز اعلام کرد که در آینده نزدیک قیمت ارز به تعادل بهتری برای کاهش می‌رسد؛ بنابراین، فعلا صبر کنند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *