رفع دغدغه‌های صنفی در حوزه تامین اجتماعی

تامین اجتماعی

اعضای جامعه ممیزی و بازرسی ایران در جلسه‌ای مشترک با نماینده کارفرمایان در شورای حل اختلاف ماده 38 تامین اجتماعی، معضلات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

به گزارش روابط عمومی جامعه ممیزی و بازرسی ایران، در ابتدای این جلسه، مهدی نوروزی دبیر جامعه، ضمن طرح موضوع و مرور مشکلات متعدد شرکت‌های بازرسی در حوزه تامین اجتماعی، اعلام کرد: جامعه ممیزی و بازرسی ایران پس از انجام رایزنی‌های فراوان، توانست درخواست تخصصی شدن هیات‌های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی را به عنوان یک مطالبه همگانی بخش خصوصی، از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کند.

در ادامه سرکارخانم علی آبادی مدیر بخش تامین اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، بر ایجاد ارتباط میان شرکت‌ها با نمایندگان آن‌ها در شوراهای حل اختلاف ماده 38 تامین اجتماعی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر حدود 65 نماینده از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در شوراهای حل اختلاف استان تهران معرفی می‌شوند. تمامی اعضای اتاق بازرگانی تهران می‌توانند پس از دریافت دعوتنامه جلسه‌ی شورای حل اختلاف، به منظور ویرایش لایحه دفاعیه خود، با شماره تلفن 88714472 نسبت به گفت و گو با نماینده کارفرما در جلسه و دریافت مشاوره از او اقدام کنند.

وی افزود: همان طور که می‌دانید کارفرمایان به عنوان بخش خصوصی، تنها یک رای در شورای بدوی و تجدید نظر داشته و تشکل‌ها باید نسبت به ناعادلانه بودن این ترکیب بندی اعتراض کنند.

مدیر بخش تامین اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، همچنین اعلام کرد: تمامی تشکل‌ها از جمله جامعه ممیزی و بازرسی ایران می‌توانند نماینده یا یک کارشناس صاحب نظر در حوزه فعالیت صنعت خود را به اتاق بازرگانی معرفی کنند تا وی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب نمره قبولی در آزمون مربوطه، به عنوان نماینده صنعت بازرسی در شوراهای حل اختلاف ماده 38 تامین اجتماعی شرکت کند.

در پایان این جلسه نیز امیرمحمد برهان آزاد عضو هیات مدیره جامعه ممیزی و بازرسی ایران پیشنهاد کرد: سمیناری برای نمایندگان کارفرما با همکاری اتاق بازرگانی تهران برگزار شود تا آن‌ها با نوع فعالیت شرکت‌های بازرسی بیشتر آشنا شوند. بر اساس این گزارش، این جلسه روز سه شنبه 14 آذر ماه 1402 در دبیرخانه جامعه ممیزی و بازرسی ایران با همراهی نمایندگان اعضا و اعضای هیات مدیره جامعه برگزار شد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *