دیدار اعضای هیات مدیره جامعه ممیزی و بازرسی ایران با عضو شورای عالی استاندارد

حسینی کیا عضو شورای عالی استاندارد، در دیدار با اعضای هیات مدیره جامعه ممیزی و بازرسی ایران، دغدغه‌های صنفی جامعه ممیزان و بازرسان ایران را پیگیری و با دبیر شورای عالی استاندارد در این خصوص مکاتبه کرد.

به گزارش روابط عمومی جامعه ممیزی و بازرسی ایران، حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در دیداری که روز شنبه 17 اردیبهشت ماه 1402 با اعضای هیات مدیره جامعه ممیزی و بازرسی ایران داشت، بر لزوم اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و بهره‌گیری از نظرات کارشناسی تشکل‌های اقتصادی غیردولتی نظیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران، تشکل‌های کارفرمایی و کارگری در ترویج یا اصلاح مقررات و رویه‌های اجرایی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه جامعه ممیزی و بازرسی ایران بازوی مشورتی سازمان ملی استاندارد است، افزود: از رییس سازمان ملی استاندارد ایران درخواست دارم ضمن اخذ نظرات کارشناسی جامعه ممیزی و بازرسی ایران در جلسات مرتبط، موجب مشارکت دادن بخش خصوصی در تصمیم گیری‌ها شود.

بر اساس این گزارش، در بخشی از این نشست رییس هیات مدیره جامعه ممیزی و بازرسی ایران، ضمن قدردانی از زحمات اعضای شورای عالی استاندارد، اظهار داشت: با وجود اینکه بر اساس قوانین مرکز ملی تایید صلاحیت ایران وظیفه تایید صلاحیت شرکت‌های بازرسی را بر عهده دارد، متاسفانه برخی از شرکت‌ها به طور جداگانه اقدام به تایید صلاحیت شرکت‌های بازرسی کرده و موجب افزایش هزینه‌های ای شرکت‌ها می‌شوند.

وی افزود: به عنوان نماینده بیش از 180 شرکت بازرسی و 30 هزار بازرس در سراسر ایران، از شما درخواست داریم با توجه به موانع و معضلات متعدد اقتصادی در شرایط تحریم، نسبت به پیگیری موارد یاد شده در شورای عالی استاندارد اقدام فرمایید.

شایان ذکر است، سه روز پس از اتمام این نشست، حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد حسینی کیا با ارسال نامه‌ای خطاب به رییس سازمان ملی استاندارد ایران، معضلات، دغدغه‌ها و موارد مطرح شده در جلسه یاد شده را به ایشان منتقل کردند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *